Thursday, 2 February 2017

Ilm ki Fazeelat Par Chalis Ahadis

علم کی فضیلت پر چالیس احادیث
از: ڈاکٹر محمد حسین مشاہد رضوی 
ﺑﺴﻢ ﺍﻟﻠﮧ ﺍﻟﺮﺣﻤٰﻦ ﺍﻟﺮﺣﯿﻢ
ﻧﺤﻤﺪﮦٗ ﻭ ﻧﺼﻠﯽ ﻋﻠﯽٰ ﺭﺳﻮﻟﮧٖ ﺍﻟﮑﺮﯾﻢ ، ﺍﻣﺎ ﺑﻌﺪ
ﺍﻟﺼﻼۃ ﻭ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏ ﯾﺎﺳﯿﺪﯼ ﯾﺎﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﮧ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ
ﻋﻠﻢ ﻧﻮﺭ ﮨﮯ ۔ ﺟﮩﺎﻟﺖ ﺗﺎﺭﯾﮑﯽ ﮨﮯ ۔ ﻋﻠﻢ ﺍُﺟﺎﻻﮨﮯ ۔ ﺟﮩﺎﻟﺖ ﺍﻧﺪﮬﯿﺮﺍ ﮨﮯ۔ ﻋﻠﻢ ﺳﮯ ﺍﺧﻼﻕ ﺳﻨﻮﺭﺗﮯ ﮨﯿﮟ ۔ ﻋﻠﻢ ﺳﮯ ﮐﺮﺩﺍﺭ ﺑﻨﺘﮯ ﮨﯿﮟ ۔ ﻋﻠﻢ ﺳﮯ ﺯﻧﮓ ﺁﻟﻮﺩ ﻗﻠﻮﺏ ﻃﮩﺎﺭﺕ ﭘﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ۔ ﻋﻠﻢ ﺳﮯ ﭘﺮﺍﮔﻨﺪﮦ ﺍﺫﮨﺎﻥ ﮐﻮ ﭘﺎﮐﯿﺰﮔﯽ ﻣﻠﺘﯽ ﮨﮯ ۔ ﻋﻠﻢ ﺳﮯ ﺷﻌﻮﺭِ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻣﻠﺘﺎ ﮨﮯ۔ ﻋﻠﻢ ﺳﮯ ﻃﺮﺯِ ﺣﯿﺎﺕ ﺳﻨﻮﺭﺗﺎ ﮨﮯ ۔

ﺍﺳﻼﻡ ﻣﯿﮟ ﻋﻠﻢ ﮐﯽ ﺑﮯﭘﻨﺎﮦ ﺍﮨﻤﯿﺖ ﻭ ﻓﻀﯿﻠﺖ ﮨﮯ۔ﭘﮩﻠﯽ ﻭﺣﯽِ ﻗﺮﺁﻧﯽ ﮐﺎ ﻧﻮﺭ ﺑﮭﯽ ﻋﻠﻢ ﮐﯽ ﺗﻠﻘﯿﻦ ﮐﺮﺗﺎ ﮨﻮﺍ ﺗﺸﺮﯾﻒ ﻻﯾﺎ ۔ " ﺍﻗﺮﺍ " ۔۔۔۔ " ﭘﮍﮬﻮ ! " ۔۔ ﻗﺮﺁﻥِ ﻣﺒﯿﻦ ﻣﯿﮟ ﺟﮕﮧ ﺟﮕﮧ ﻋﻠﻢ ﮐﮯ ﺣﺼﻮﻝ ﮐﯽ ﺗﺮﻏﯿﺐ ﺩﯼ ﮔﺌﯽ ﮨﮯ ۔ ﺍﺣﺎﺩﯾﺚ ﻣﯿﮟ ﺑﮭﯽ ﺟﺎﺑﮧ ﺟﺎ ﻋﻠﻢ ﮐﯽ ﻓﻀﯿﻠﺖ ﺍﻭﺭ ﺗﺤﺼﯿﻞِ ﻋﻠﻢ ﮐﮯ ﺍﺣﮑﺎﻣﺎﺕ ﻭﺍﺭﺩ ﮨﻮﺋﮯ ﮨﯿﮟ۔
ﮐﺎﺋﻨﺎﺕ ﮐﮯ ﻣﻌﻠﻢِ ﺍﻋﻈﻢ ، ﺭﺣﻤۃ ﻟﻠﻌﺎﻟﻤﯿﻦ ، ﻣﺼﻄﻔﯽٰ ﺟﺎﻥِ ﺭﺣﻤﺖ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻧﮯ ﻋﻠﻢ ﻭ ﺩﺍﻧﺎﺋﯽ ﺍﻭﺭ ﻣﺘﺎﻉِ ﮨﻮﺵ ﻭ ﺧﺮﺩ ﺳﮯ ﻋﺎﺭﯼ ﻋﺮﺏ ﮐﮯ ﺑﺎﺩﯾﮧ ﻧﺸﯿﻨﻮﮞ ﺍﻭﺭ ﺍﻭﻧﭩﻮﮞ ﺍﻭﺭ ﺑﮑﺮﯾﻮﮞ ﮐﮯ ﭼﺮﻭﺍﮨﻮﮞ ﮐﯽ ﺍﺱ ﺍﺣﺴﻦ ﻃﺮﺯ ﺳﮯ ﺗﻌﻠﯿﻢ ﻭ ﺗﺮﺑﯿﺖ ﻓﺮﻣﺎﺋﯽ ﮐﮧ ﺁﺝ ﺗﮏ ﺍُﻥ ﻓﮩﯿﻢ ﻭ ﺫﮐﯽ ﺍﻭﺭ ﺯﯾﺮﮎ ﻭ ﺩﺍﻧﺎ ﺍﺻﺤﺎﺏِ ﺭﺳﻮﻝ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮩﻢ ﮐﯽ ﻃﺮﺡ ﺫﮨﺎﻧﺖ ﻭ ﻓﻄﺎﻧﺖ ﻣﯿﮟ ﺍﭘﻨﯽ ﻣﺜﺎﻝ ﺁﭖ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﮐﯽ ﺟﻤﺎﻋﺖ ﺩﻧﯿﺎ ﮐﯽ ﻧﮕﺎﮨﻮﮞ ﻧﮯ ﻧﮧ ﺩﯾﮑﮭﺎ۔
ﺍﻟﻠﮧ ﮐﮯ ﺭﺳﻮﻝ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﮯ ﻣﻘﺪ ﺱ ﺻﺤﺎﺑﮧ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮩﻢ ﮐﯽ ﻭﮦ ﻧﻮﺭﺍﻧﯽ ﺟﻤﺎﻋﺖ ﻋﻠﻢ ﮐﯽ ﺍﮨﻤﯿﺖ ﻭ ﻓﻀﯿﻠﺖ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﯽ ﺿﺮﻭﺭﺕ ﺳﮯ ﺣﺪ ﺩﺭﺟﮧ ﺑﺎﺧﺒﺮ ﺗﮭﮯ ﺍﻭﺭ ﺑﻌﺪ ﻣﯿﮟ ﺗﺎﺑﻌﯿﻦ ﻭ ﺗﺒﻊ ﺗﺎﺑﻌﯿﻦ ﺍﻭﺭ ﺍﻭﻟﯿﺎﮮ ﺍﻣﺖ ﻭ ﺻﻠﺤﺎﮮ ﺍﺳﻼﻡ ﻧﮯ ﺑﮭﯽ ﻋﻠﻢ ﮐﯽ ﺍﮨﻤﯿﺖ ﮐﻮ ﻣﺤﺴﻮﺱ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﻮﺋﮯ ۔ ﺩﯾﻨﯽ ﻋﻠﻮﻡ ﻭ ﻓﻨﻮﻥ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺳﺎﺗﮫ ﺍﭘﻨﮯ ﻋﺼﺮ ﮐﮯ ﺿﺮﻭﺭﯼ ﻋﻠﻮﻡ ﺳﮯ ﺧﻮﺩ ﮐﻮ ﺑﮩﺮﮦ ﻭﺭ ﮐﯿﺎ ۔ﯾﮩﯽ ﻭﺟﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺟﺐ ﺗﮏ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﻮﮞ ﮐﺎ ﺭﺷﺘﮧ ﺍﯾﻤﺎﻥ ﻭ ﻋﻘﯿﺪﮮ ﮐﯽ ﭘﺨﺘﮕﯽ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﻋﻠﻢ ﺳﮯ ﻣﻨﺴﻠﮏ ﺭﮨﺎ ﮨﻢ ﭘﻮﺭﯼ ﺩﻧﯿﺎ ﻣﯿﮟ ﮐﺎﻣﯿﺎﺏ ﻭ ﮐﺎﻣﺮﺍﻥ ﺭﮨﮯ۔ ﺁﺝ ﺟﺐ ﻣﺮﺩﻡ ﺷﻤﺎﺭﯼ ﮐﯽ ﺟﺎﺗﯽ ﮨﮯ ﺗﻮ ﺗﻌﻠﯿﻢ ﮐﮯ ﻣﻌﺎﻣﻠﮯ ﻣﯿﮟ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﺩﯾﮕﺮ ﭘﺴﻤﺎﻧﺪﮦ ﻃﺒﻘﺎﺕ ﺳﮯ ﺑﮭﯽ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﭘﭽﮭﮍﮮ ﮨﻮﺋﮯ ﺩﮐﮭﺎﺋﯽ ﺩﯾﺘﮯ ﮨﯿﮟ ۔ ﺟﺐ ﮐﮧ ﺍﺱ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﮐﻮ ﮐﺒﮭﯽ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﯿﺎ ﺟﺎﺳﮑﺘﺎ ﮐﮧ ﺩﻧﯿﺎ ﻣﯿﮟ ﻋﻠﻢ ﻭ ﻓﻀﻞ ﮐﯽ ﺟﻮ ﺷﻤﻌﯿﮟ ﺭﻭﺷﻦ ﮨﻮﺋﯿﮟ ﻭﮦ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﻋﻠﻤﺎ ﮐﯽ ﺑﮧ ﺩﻭﻟﺖ ﮨﻮﺋﯿﮟ۔ ﺩﺭﺍﺻﻞ ﻣﺎﺿﯽ ﮐﮯ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﻓﺮﺍﻣﯿﻦ ﻣﺼﻄﻔﻮﯼ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﻮ ﺣﺮﺯِ ﺟﺎﮞ ﺑﻨﺎﮐﺮ ﺗﻌﻠﯿﻢ ﮐﮯ ﻣﯿﺪﺍﻥ ﻣﯿﮟ ﺁﮔﮯ ﺑﮍﮪ ﺭﮨﮯ ﺗﮭﮯ ۔ ﺟﺐ ﮐﮧ ﺁﺝ ﮨﻢ ﺟﺪﯾﺪﯾﺖ ﮐﮯ ﺩﻝ ﺩﺍﺩﮦ ﮨﻮﮐﺮ ﻣﻌﻠﻢِ ﮐﺎﺋﻨﺎﺕ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﯽ ﭘﯿﺎﺭﯼ ﭘﯿﺎﺭﯼ ﺑﺎﺗﻮﮞ ، ﺳﻨﺘﻮﮞ ﺍﻭﺭ ﻃﺮﯾﻘﻮﮞ ﺳﮯ ﮐﻮﺳﻮﮞ ﺩﻭﺭ ﮨﻮﺗﮯ ﺟﺎﺭﮨﮯﮨﯿﮟ ۔ ﺟﺲ ﮐﮯ ﻧﺘﯿﺠﮯ ﻣﯿﮟ ﺗﺒﺎﮨﯽ ﻭ ﺑﺮﺑﺎﺩﯼ ﮨﻤﺎﺭﺍ ﻣﻘﺪ ﺭ ﺑﻨﺘﮯ ﺟﺎﺭﮨﯽ ﮨﮯ۔ ﺿﺮﻭﺭﺕ ﮨﮯ ﮐﮧ ﮨﻢ ﺳﯿﺪِ ﻋﺎﻟﻢ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﮯ ﺑﺘﺎﺋﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﺭﺍﺳﺘﻮﮞ ﭘﺮ ﭼﻠﯿﮟ ۔ ﻋﻠﻢ ﺳﮯ ﻣﺘﻌﻠﻖ ﮐﻨﺰﺍﻟﻌﻤﺎﻝ ﺷﺮﯾﻒ ﺟﻠﺪ ﺩﮨﻢ ﻣﯿﮟ ﺩﺭﺝ ﮐﺜﯿﺮ ﺍﺣﺎﺩﯾﺚِ ﻃﯿﺒﮧ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ 40 ﺍﺣﺎﺩﯾﺚ ﭘﯿﺶ ﮐﯽ ﺟﺎﺭﮨﯽ ﮨﯿﮟ ۔ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﺮﯾﻢ ﺳﮯ ﺩﻋﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺭﺳﻮﻝِ ﮐﺮﯾﻢ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﮯ ﺻﺪﻗﮧ ﻭﻃﻔﯿﻞ ﮨﻤﯿﮟ ﻧﺎﻓﻊ ﻋﻠﻢ ﺳﯿﮑﮭﻨﮯ ، ﺳﮑﮭﺎﻧﮯ ﺍﻭﺭ ﺍُﺱ ﭘﺮ ﻋﻤﻞ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﯽ ﺗﻮﻓﯿﻖ ﺑﺨﺸﮯ ۔ ‏( ﺁﻣﯿﻦ ﺑﺠﺎﮦِ ﺍﻟﻨﺒﯽ ﺍﻻﻣﯿﻦ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ‏)
۱۔ ﻋﻠﻢ ﮐﺎ ﻃﻠﺐ ﮐﺮﻧﺎ ﮨﺮ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﭘﺮ ﻓﺮﺽ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺑﮯ ﺷﮏ ﻋﻠﻢ ﮐﮯ ﻃﻠﺐ ﮐﺮﻧﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﮨﺮ ﭼﯿﺰ ﺍﺳﺘﻐﻔﺎﺭ ﮐﺮﺗﯽ ﮨﮯ ﺣﺘﯽٰ ﮐﮧ ﻣﭽﮭﻠﯿﺎﮞ ﺳﻤﻨﺪﺭ ﻣﯿﮟ " ﺍﺱ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﺍﺳﺘﻐﻔﺎﺭ ﮐﺮﺗﯽ ﮨﯿﮟ۔ "
‏( ﺍﺑﻦ ﻋﺒﺪﺍﻟﺒﺮ ﻓﯽ ﺍﻟﻌﻠﻢ ﻋﻦ ﺍﻧﺲ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﻋﻨﮧ ‏)
۲۔ ﺍﯾﮏ ﮔﮭﮍﯼ ﻋﻠﻢ ﮐﯽ ﻃﻠﺐ ﻭ ﺗﻼﺵ ﮐﺮﻧﺎ ﭘﻮﺭﯼ ﺭﺍﺕ ﻗﯿﺎﻡ ﮐﺮﻧﮯ ﺳﮯ ﺑﮩﺘﺮ ﮨﮯ ﺍﻭﺭﺍﯾﮏ ﺩﻥ ﻋﻠﻢ ﮐﯽ ﺗﻼﺵ ﻭ ﻃﻠﺐ ﮐﺮﻧﺎ ﺗﯿﻦ ﻣﺎﮦ ﮐﮯ ﺭﻭﺯﻭﮞ ﺳﮯ ﺑﮩﺘﺮ ﮨﮯ ۔
‏( ﺍﻟﺪﯾﻠﻤﯽ ﻓﯽ ﻣﺴﻨﺪ ﺍﻟﻔﺮﺩﻭﺱ ﻋﻦ ﺍﺑﻦ ﺍﻟﻌﺒﺎﺱ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮩﻤﺎ ‏)
۳۔ ﻋﻠﻢ، ﺍﺳﻼﻡ ﮐﯽ ﺣﯿﺎﺕ ﺍﻭﺭ ﺩﯾﻦ ﮐﺎﺳﺘﻮﻥ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺟﺲ ﻧﮯ ﻋﻠﻢ ﺳﮑﮭﺎﯾﺎ ‏( ﺗﻮ ‏) ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﺍﺱ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﺍﺱ ﮐﺎ ﺍﺟﺮ ﻭ ﺛﻮﺍﺏ ﭘﻮﺭﺍ ﮐﺮﮮ ﮔﺎ ۔ ﺍﻭﺭ ﺟﻮ ‏( ﻋﻠﻢ ‏) ﺳﯿﮑﮫ ﮐﺮ ‏( ﺍﺱ ﭘﺮ ‏) ﻋﻤﻞ ﮐﺮﮮ ﮔﺎ ‏( ﺗﻮ ‏) ﺍﺳﮯ ‏( ﻭﮦ ‏) ﺳﮑﮭﺎﺋﮯ ﮔﺎ ﺟﻮ ﻭﮦ ﻧﮩﯿﮟ ﺟﺎﻧﺘﺎ ۔
‏( ﺍﺑﻮ ﺍﻟﺸﯿﺦ ﻋﻦ ﺍﺑﻦ ﺍﻟﻌﺒﺎﺱ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﻋﻨﮩﻤﺎ ‏)
۴۔ ﻋﻠﻢ ﻣﯿﺮﯼ ﺍﻭﺭ ﻣﺠﮫ ﺳﮯ ﭘﮩﻠﮯ ﺍﻧﺒﯿﺎ ‏( ﻋﻠﯿﮩﻢ ﺍﻟﺴﻼﻡ ‏) ﮐﯽ ﻣﯿﺮﺍﺙ ﮨﮯ ۔ ‏( ﺍﻟﺪﯾﻠﻤﯽ ﻓﯽ ﻣﺴﻨﺪ ﺍﻟﻔﺮﺩﻭﺱ ﻋﻦ ﺍﻡ ﮨﺎﻧﯽ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﻋﻨﮩﺎ ‏)
۵۔ ﻋﺎﻟﻢ ﺯﻣﯿﻦ ﭘﺮ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﮐﺎﺍﻣﯿﻦ ﮨﮯ ۔ ‏( ﺍﺑﻦ ﻋﺒﺪﺍﻟﺒﺮﻓﯽ ﺍﻟﻌﻠﻢ ﻋﻦ ﻣﻌﺎﺫ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﻋﻨﮧ ‏)
۶۔ ﻋﺎﻟﻢ ، ﻋﻠﻢ ﺍﻭﺭ ﻋﻤﻞ ﺟﻨﺖ ﻣﯿﮟ ﮨﯿﮟ ﭘﺲ ﺟﺐ ﻋﺎﻟﻢ ﺍﺱ ﭘﺮ ﻋﻤﻞ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﺮﮮ ﮔﺎ ﺟﺴﮯ ﻭﮦ ﺟﺎﻧﺘﺎﮨﮯ ‏( ﺗﻮ ‏) ﻋﻠﻢ ﺍﻭﺭ ﻋﻤﻞ ﺟﻨﺖ ﻣﯿﮟ ﮨﻮﮞ ﮔﮯ ﺍﻭﺭ ﻋﻠﻢ ‏( ﺟﮩﻨﻢ ﮐﯽ ‏) ﺁﮒ ﻣﯿﮟ ﮨﻮﮔﺎ ۔
‏( ﺍﻟﺪﯾﻠﻤﯽ ﻓﯽ ﻣﺴﻨﺪ ﺍﻟﻔﺮﺩﻭﺱ ﻋﻦ ﺍﺑﯽ ﮨﺮﯾﺮﮦ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﻋﻨﮧ ‏)
۷۔ ﻋﻠﻤﺎ ﺍﻧﺒﯿﺎ ‏( ﻋﻠﯿﮩﻢ ﺍﻟﺴﻼﻡ ‏) ﮐﮯ ﺟﺎﻧﺸﯿﻦ ﮨﯿﮟ ۔ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﻭﺍﻟﮯ ﺍﻥ ﺳﮯ ﻣﺤﺒﺖ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﻣﭽﮭﻠﯿﺎﮞ ﺳﻤﻨﺪﺭ ﻣﯿﮟ ﺍﻥ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﺩﻋﺎﮮ ﺍﺳﺘﻐﻔﺎﺭ ﮐﺮﺗﯽ ﮨﯿﮟ ﻗﯿﺎﻣﺖ ﺗﮏ ﺟﺐ ﻭﮦ ﻓﻮﺕ ﮨﻮﺟﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ۔
‏( ﺍﺑﻦ ﺍﻟﻨﺠﺎﺭ ﻋﻦ ﺍﻧﺲ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﻋﻨﮧ ‏)
۸۔ ﺟﺐ ﺗﻢ ﺟﻨﺖ ﮐﮯ ﺑﺎﻏﺎﺕ ﺳﮯ ﮔﺬﺭﻭ ﺗﻮ ﮐﭽﮫ ﭼﺮ ﻟﯿﺎﮐﺮﻭ ۔ ﮐﺴﯽ ﻧﮯ ﻋﺮﺽ ﮐﯽ : ﺟﻨﺖ ﮐﮧ ﺑﺎﻏﺎﺕ ﮐﯿﺎ ﮨﯿﮟ ؟ ﺍﺭﺷﺎﺩ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ : ﻋﻠﻢ ﮐﯽ ﻣﺠﺎﻟﺲ۔
‏( ﺍﻟﻄﺒﺮﺍﻧﯽ ﻓﯽ ﺍﻟﮑﺒﯿﺮ ﻋﻦ ﺍﺑﻦ ﺍﻟﻌﺒﺎﺱ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﻋﻨﮩﻤﺎ ‏)
۹۔ ﺟﻮﺍﯾﺴﺎ ﺭﺍﺳﺘﮧ ﭼﻠﮯ ﺟﺲ ﻣﯿﮟ ﻭﮦ ﻋﻠﻢ ﮐﯽ ﻃﻠﺐ ﮐﺮﮮ ‏( ﺗﻮ ‏) ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﺍﺱ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﺁﺳﺎﻥ ﮐﺮﺩﮮ ﮔﺎ ﻭﮦ ﺭﺍﺳﺘﮧ ﺟﻮ ﺟﻨﺖ ﮐﯽ ﻃﺮﻑ ﮨﮯ۔
‏( ﺍﻟﺘﺮﻣﺬﯼ ﻋﻦ ﺍﺑﯽ ﮨﺮﯾﺮﮦ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﻋﻨﮧ ‏)
۱۰۔ ﺟﺲ ﻧﮯ ﻋﻠﻢ ﮐﯽ ﻃﻠﺐ ﻭ ﺗﻼﺵ ﮐﯽ ‏( ﺗﻮ ‏) ﻭﮦ ﺗﻼﺵ ﮔﺬﺷﺘﮧ ﮔﻨﺎﮨﻮﮞ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﮐﻔﺎﺭﮦ ﮨﻮﮔﯽ۔
‏( ﺍﻟﺘﺮﻣﺬﯼ ﻋﻦ ﺳﻨﺤِﺒﺮۃ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﻋﻨﮧ ‏)
۱۱۔ ﺟﺲ ﻧﮯ ﻋﻠﻢ ﮐﯽ ﺗﻼﺵ ﮐﯽ ﺗﻮ ﻭﮦ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﮯ ﺭﺍﺳﺘﮯ ﻣﯿﮟ ﮨﮯ ﯾﮩﺎﮞ ﺗﮏ ﮐﮧ ﻭﮦ ﻭﺍﭘﺲ ﻟﻮﭨﮯ۔
‏( ﺍﺑﻮ ﻧﻌﯿﻢ ﻓﯽ ﺍﻟﺤﻠﯿۃ ﻋﻦ ﺍﻧﺲ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﻋﻨﮧ ‏)
۱۲۔ ﺟﺲ ﻧﮯ ‏( ﮐﺴﯽ ﮐﻮ ‏) ﻋﻠﻢ ﺳﮑﮭﺎﯾﺎ ﺗﻮ ﺍﺱ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﺍﺱ ﮐﺎ ﺍﺟﺮ ﻭ ﺛﻮﺍﺏ ﮨﮯ ﺟﻮ ﺍﺱ ﭘﺮ ﻋﻤﻞ ﮐﺮﮮ ‏( ﺍﻭﺭ ‏) ﻋﻤﻞ ﮐﺮﻧﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﮐﮯ ﺍﺟﺮ ﻭ ﺛﻮﺍﺏ ﺳﮯ ‏( ﺑﮭﯽ ‏) ﮐﻤﯽ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﮔﯽ۔
‏( ﺍﺑﻦ ﻣﺎﺟۃ ﻋﻦ ﻣﻌﺎﺫ ﺑﻦ ﺍﻧﺲ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﻋﻨﮧ ‏)
۱۳۔ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﺟﺲ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺑﮭﻼﺋﯽ ﭼﺎﮨﺘﺎ ﮨﮯ ﺍﺳﮯ ﺩﯾﻦ ﻣﯿﮟ ﻓﻘﯿﮧ ﻭ ﻋﻠﻢ ﺷﺮﯾﻌﺖ ﮐﺎ ‏( ﻣﺎﮨﺮ ‏) ﺑﻨﺎ ﺩﯾﺘﺎ ﮨﮯ ۔
‏( ﺍﺣﻤﺪ ، ﺍﻟﺒﯿﮩﻘﯽ ﻋﻦ ﻣﻌﺎﻭﯾۃ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﻋﻨﮧ، ﺍﺣﻤﺪ ﺍﻟﺘﺮﻣﺬﯼ ﻋﻦ ﺍﺑﻦ ﺍﻟﻌﺒﺎﺱ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﻋﻨﮩﻤﺎ ، ﺍﺑﻦ ﻣﺎﺟۃ ﻋﻦ ﺍﺑﯽ ﮨﺮﯾﺮۃ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﻋﻨﮧ ‏)
۱۴۔ ﺟﻮﺻﺒﺢ ﻭ ﺷﺎﻡ ﺟﺎﺋﮯ ﺍﺱ ﺣﺎﻝ ﻣﯿﮟ ‏( ﮐﮧ ‏) ﻭﮦ ﺍﭘﻨﺎ ﺩﯾﻦ ﺳﮑﮭﺎﻧﮯ ﻣﯿﮟ ‏( ﻣﺼﺮﻭﻑ ‏) ﮨﻮ ﺗﻮ ﻭﮦ ﺟﻨﺖ ﻣﯿﮟ ﮨﮯ۔
‏( ﺍﺑﻮ ﻧﻌﯿﻢ ﻓﯽ ﺍﻟﺤﻠﯿۃ ﻋﻦ ﺍﺑﯽ ﺳﻌﯿﺪ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﻋﻨﮧ ‏)
۱۵۔ ﻃﺎﻟﺐ ﻋﻠﻢ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﻓﺮﺷﺘﮯ ﺍﭘﻨﮯ ﭘﺮﻭﮞ ﮐﻮ ﺑﭽﮭﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﺱ ﭼﯿﺰ ﮐﯽ ﺭﺿﺎ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﺟﻮ ﻭﮦ ﻃﻠﺐ ﮐﺮﺗﺎ ﮨﮯ ۔
‏( ﺍﺑﻦ ﻋﺴﺎﮐﺮ ﻋﻦ ﺍﻧﺲ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﻋﻨﮧ ‏)
۱۶۔ ﻋﻠﻢ ﮐﺎ ﻣﺘﻼﺷﯽ ‏( ﺗﻼﺵ ﮐﺮﻧﮯ ﻭﺍﻻ ‏) ﺟﺎﮨﻠﻮﮞ ﮐﮯ ﺩﺭﻣﯿﺎﻥ ﺍﯾﺴﺎ ﮨﮯ ﺟﯿﺴﺎ ﻣُﺮﺩﻭﮞ ﮐﮯ ﺩﺭﻣﯿﺎﻥ ﺯﻧﺪﮦ۔
‏( ﺍﻟﻌﺴﮑﺮﯼ ﻓﯽ ﺍﻟﺼﺤﺎﺑۃ ﻭﺍﺑﻮﻣﻮﺳﯽٰ ﻓﯽ ﺍﻟﺬﯾﻞ ﻋﻦ ﺣﺴﺎﻥ ﺑﻦ ﺳﻨﺎﻥ ﻣﺮﺳﻼً ‏)
۱۷۔ ﺗُﻮ ﺻﺒﺢ ﮐﺮﺍِﺱ ﺣﺎﻝ ﻣﯿﮟ ‏( ﮐﮧ ‏) ﻋﺎﻟﻢ ﮨﻮ ﯾﺎ ﻣﺘﻌﻠﻢ ﯾﺎ ﺩﮬﯿﺎﻥ ﺳﮯ‏( ﺩﯾﻦ ﮐﯽ ﺑﺎﺗﯿﮟ ‏) ﺳﻨﻨﮯ ﻭﺍﻻ ﯾﺎ ﻣﺤﺒﺖ ﮐﺮﻧﮯ ﻭﺍﻻ ‏( ﻋﺎﻟﻢ ﺩﯾﻦ ﺳﮯ ﻋﻠﻢ ﺩﯾﻦ ﮐﯽ ﻭﺟﮧ ﺳﮯ ‏) ﺍﻭﺭ ﺗُﻮ ﭘﺎﻧﭽﻮﺍﮞ ﻧﮧ ﮨﻮﻧﺎ ﮐﮧ ﮨﻼﮎ ﮨﻮﺟﺎﺋﮯ ﮔﺎ۔
‏( ﺍﻟﺒﺰﺍﺭ ، ﺍﻟﻄﺒﺮﺍﻧﯽ ﻓﯽ ﺍﻻﻭﺳﻂ ﻋﻦ ﺍﺑﯽ ﺑﮑﺮ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﻋﻨﮧ ‏)
۱۸۔ ﺑﮯ ﺷﮏ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﺭﺣﻤﺘﯿﮟ ﻧﺎﺯﻝ ﻓﺮﻣﺎﺗﺎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﮯ ﻓﺮﺷﺘﮯ ﺣﺘﯽٰ ﮐﮧ ﭼﯿﻮﻧﭩﯽ ﺍﭘﻨﮯ ﺑِﻞ ﻣﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﻣﭽﮭﻠﯽ ﺳﻤﻨﺪﺭ ﻣﯿﮟ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﻮ ﺑﮭﻼﺋﯽ ‏( ﮐﯽ ﺑﺎﺗﯿﮟ ‏) ﺳﮑﮭﺎﻧﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﺍﺳﺘﻐﻔﺎﺭ ﮐﺮﺗﯽ ﮨﯿﮟ۔
‏( ﺍﻟﻄﺒﺮﺍﻧﯽ ﻓﯽ ﺍﻟﮑﺒﯿﺮ ﻭﺍﻟﻀﯿﺎﺀ ﻋﻦ ﺍﺑﯽ ﺍﻣﺎﻣۃ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﻋﻨﮧ ‏)
۱۹۔ ﺟﺲ ﺩﻝ ﻣﯿﮟ ﺣﮑﻤﺖ ﻭ ﺩﺍﻧﺎﺋﯽ ﺳﮯ ﮐﭽﮫ ﻧﮧ ﮨﻮ ﻭﮦ ﻭﯾﺮﺍﻥ ﮔﮭﺮ ﮐﯽ ﻃﺮﺡ ﮨﮯ ﭘﺲ ﺗﻢ ﺳﯿﮑﮭﻮ ﺍﻭﺭ ﺳﮑﮭﺎﻭٔﺍﻭﺭ ‏( ﺩﯾﻦ ﻣﯿﮟ ‏) ﺳﻤﺠﮫ ﺣﺎﺻﻞ ﮐﺮﻭ ﺍﻭﺭ ﺟﺎﮨﻠﻮﮞ ﮐﯽ ﻣﻮﺕ ﻣﺖ ﻣﺮﻭ ﮐﯿﻮﮞ ﮐﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﻻﻋﻠﻤﯽ ﮐﺎ ﻋﺬﺭ ﻗﺒﻮﻝ ﻧﮩﯿﮟ ﻓﺮﻣﺎﺗﺎ۔
‏( ﺍﺑﻦ ﺍﻟﺴﻨﯽ ﻋﻦ ﺍﺑﻦ ﻋﻤﺮ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﻋﻨﮧ ‏)
۲۰۔ ﻋﻠﻤﺎ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺑﯿﭩﮭﻨﺎ ﻋﺒﺎﺩﺕ ﮨﮯ۔
‏( ﺍﻟﺪﯾﻠﻤﯽ ﻓﯽ ﻣﺴﻨﺪ ﺍﻟﻔﺮﺩﻭﺱ ﻋﻦ ﺍﺑﻦ ﺍﻟﻌﺒﺎﺱ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﻋﻨﮩﻤﺎ ‏)
۲۱۔ ﻋﺎﻟﻢ ﮐﯽ ﺩﻭ ﺭﮐﻌﺖ ‏( ﻧﻤﺎﺯ ﭘﮍﮬﻨﺎ ‏) ﻏﯿﺮ ﻋﺎﻟﻢ ﮐﯽ ﺳﺘﺮ ﺭﮐﻌﺖ ‏( ﻧﻤﺎﺯ ﭘﮍﮬﻨﮯ ‏) ﺳﮯ ﺍﻓﻀﻞ ﮨﮯ۔
‏( ﺍﺑﻦ ﺍﻟﻨﺠﺎﺭ ﻋﻦ ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻦ ﻋﻠﯽ ﻣﺮﺳﻼً ‏)
۲۲۔ ﻣﻮﻣﻦ ﻋﺎﻟﻢ ﮐﻮ ﻣﻮﻣﻦ ﻣﻮﻣﻦ ﻋﺎﺑﺪ ﭘﺮ ﺳﺘﺮ ﺩﺭﺟﮧ ﻓﻀﯿﻠﺖ ﮨﮯ۔
‏( ﺍﺑﻦ ﻋﺒﺪﺍﻟﺒﺮ ﻋﻦ ﺍﺑﻦ ﺍﻟﻌﺒﺎﺱ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﻋﻨﮩﻤﺎ ‏)
۲۳۔ ﺗﮭﻮﮌﺍ ﻋﻤﻞ ‏( ﺑﮭﯽ ‏) ﻋﻠﻢ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﻧﻔﻊ ﺩﯾﺘﺎﮨﮯ ﺍﻭﺭﺯﯾﺎﺩﮦ ﻋﻤﻞ ﺟﮩﺎﻟﺖ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﻓﺎﺋﺪﮦ ﻧﮩﯿﮟ ﺩﯾﺘﺎ۔
‏( ﺍﻟﺪﯾﻠﻤﯽ ﻓﯽ ﻣﺴﻨﺪ ﺍﻟﻔﺮﺩﻭﺱ ﻋﻦ ﺍﺑﻦ ﻋﺒﺎﺱ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﻋﻨﮩﻤﺎ ‏)
۲۴۔ ﮨﺮ ﭼﯿﺰ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﺍﯾﮏ ﺭﺍﺳﺘﮧ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺟﻨﺖ ﮐﺎ ﺭﺍﺳﺘﮧ ﻋﻠﻢ ﮨﮯ ۔
‏( ﺍﻟﺪﯾﻠﻤﯽ ﻓﯽ ﻣﺴﻨﺪﺍﻟﻔﺮﺩﻭﺱ ﻋﻦ ﺍﺑﻦ ﻋﻤﺮ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﻋﻨﮩﻤﺎ ‏)
۲۵۔ ﺟﺲ ﻧﮯ ﻣﯿﺮﯼ ﺍﻣﺖ ﮐﻮ ﺍﯾﮏ ﺣﺪﯾﺚ ﭘﮩﻨﭽﺎﺋﯽ ﺗﺎﮐﮧ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺫﺭﯾﻌﮯ ﺳﻨﺖ ﮐﻮ ﻗﺎﺋﻢ ﮐﯿﺎ ﺟﺎﺋﮯ ﯾﺎﺑﺪﻋﺖ ﮐﻮ ﺧﺘﻢ ﮐﯿﺎﺟﺎﺋﮯ ﺗﻮ ﻭﮦ ﺟﻨﺖ ﻣﯿﮟ ﮨﮯ ۔
‏( ﺍﺑﻮ ﻧﻌﯿﻢ ﻓﯽ ﺍﻟﺤﻠﯿۃ ﻋﻦ ﺍﺑﻦ ﺍﻟﻌﺒﺎﺱ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﻋﻨﮩﻤﺎ ‏)
۲۶۔ ﺟﻮﺷﺨﺺ ﻗﺪﻡ ﺍﭨﮭﺎﺋﮯ ﺗﺎﮐﮧ ﻭﮦ ﻋﻠﻢ ﺳﯿﮑﮭﮯ ‏( ﺗﻮ ‏) ﺍﺱ ﮐﮯ ﻗﺪﻡ ﺍﭨﮭﺎﻧﮯ ﺳﮯ ﭘﮩﻠﮯ ﺍﺱ ﮐﮯ ‏( ﮔﻨﺎﮨﻮﮞ ﮐﻮ ‏) ﻣﻌﺎﻑ ﮐﺮﺩﯾﺎﺟﺎﺗﺎ ﮨﮯ ۔
‏( ﺍﻟﺸﯿﺮﺍﺯﯼ ﻋﻦ ﻋﺎﺋﺸﮧ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮩﺎ ‏)
۲۷۔ ﺟﻮ ﮐﻮﺋﯽ ﻣﯿﺮﯼ ﺳﻨﺖ ﺳﮯ ﭼﺎﻟﯿﺲ ﺍﺣﺎﺩﯾﺚ ﯾﺎﺩ ﮐﺮﮐﮯ ﻣﯿﺮﯼ ﺍﻣﺖ ﮐﻮ ﭘﮩﻨﭽﺎﺋﮯ ‏( ﺗﻮ ‏) ﻣﯿﮟ ﺍﺳﮯ ﻗﯿﺎﻣﺖ ﮐﮯ ﺩﻥ ﺍﭘﻨﯽ ﺷﻔﺎﻋﺖ ﻣﯿﮟ ﺩﺍﺧﻞ ﮐﺮﻭﮞ ﮔﺎ۔
‏( ﺍﺑﻦ ﺍﻟﻨﺠﺎﺭ ﻋﻦ ﺍﺑﯽ ﺳﻌﯿﺪ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﻋﻨﮧ ‏)
۲۸۔ ﺟﺲ ﻧﮯ ﮐﺘﺎﺏ ﺍﻟﻠﮧ ‏( ﻗﺮﺁﻥ ‏) ﮐﯽ ﺍﯾﮏ ﺁﯾﺖ ﯾﺎﻋﻠﻢ ‏( ﺩﯾﻦ ‏) ﮐﺎﺍﯾﮏ ﺑﺎﺏ ﺳﮑﮭﺎﯾﺎ ﺗﻮﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﻗﯿﺎﻣﺖ ﺗﮏ ﺍﺱ ﮐﺎﺍﺟﺮ ﻭ ﺛﻮﺍﺏ ﺑﮍﮬﺎﺋﮯ ﮔﺎ ۔
‏( ﺍﺑﻦ ﻋﺴﺎﮐﺮ ﻋﻦ ﺍﺑﯽ ﺳﻌﯿﺪ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﻋﻨﮧ ‏)
۲۹۔ ﻓﻘﮧ ﮐﺎ ﻃﻠﺐ ﮐﺮﻧﺎ ﮨﺮ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﭘﺮ ﻻﺯﻡ ﻭ ﻭﺍﺟﺐ ﮨﮯ۔
‏( ﺍﻟﺤﺎﮐﻢ ﻓﯽ ﺗﺎﺭﯾﺨﮧ ﻋﻦ ﺍﻧﺲ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﻋﻨﮧ ‏)
۳۰۔ ﺟﺲ ﻧﮯ ﻋﻠﻢ ﮐﺎﺍﯾﮏ ﺑﺎﺏ ﺣﺎﺻﻞ ﮐﯿﺎ ﺗﺎﮐﮧ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺫﺭﯾﻌﮯ ﺍﭘﻨﮯ ﻧﻔﺲ ﮐﯽ ﺍﺻﻼﺡ ﮐﺮﮮ ﯾﺎ ﺍﭘﻨﮯ ﺑﻌﺪ ﻭﺍﻟﮯ ﮐﯽ ﺗﻮ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﺍﺱ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﺭﯾﮕﺴﺘﺎﻥ ﮐﯽ ﺭﯾﺖ ﮐﮯ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺍﺟﺮ ﻟﮑﮭﺘﺎ ﮨﮯ ۔
‏( ﺍﺑﻦ ﻋﺴﺎﮐﺮ ﻋﻦ ﺍﺑﺎﻥ ﻋﻦ ﺍﻧﺲ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﻋﻨﮧ ‏)
۳۱۔ ﺟﻮ ﻋﻠﻢ ﮐﯽ ﻃﻠﺐ ﻣﯿﮞﮩﮯ ‏( ﺗﻮ ‏) ﺟﻨﺖ ﺍﺱ ﮐﯽ ﻃﻠﺐ ﻣﯿﮟ ﮨﮯﺍﻭﺭ ﺟﻮ ﻣﻌﺼﯿﺖ ﮐﯽ ﻃﻠﺐ ﻣﯿﮟ ﮨﮯ ‏( ﺗﻮ ﺟﮩﻨﻢ ﮐﯽ ‏) ﺁﮒ ﺍﺱ ﮐﯽ ﻃﻠﺐ ﻣﯿﮟ ﮨﮯ ۔
‏( ﺍﺑﻦ ﺍﻟﻨﺠﺎﺭ ﻋﻨﺎﺑﯽ ﻋﻤﺮﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﻋﻨﮩﻤﺎ ‏)
۳۲۔ ﺟﺐ ﺗﻮ ﻋﻠﻢ ﮐﺎ ﺍﯾﮏ ﺑﺎﺏ ﺳﯿﮑﮭﮯ ﮔﺎ ‏( ﺗﻮﻭﮦ ‏) ﺗﯿﺮﮮ ﻟﯿﮯ ﮨﺰﺍﺭﺭﮐﻌﺖ ﻣﻘﺒﻮﻝ ﻧﻔﻠﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﭘﮍﮬﻨﮯ ﺳﮯ ﺑﮩﺘﺮ ﮨﮯﺍﻭﺭ ﺟﺐ ﺗﻮ ﻭﮦ ﻋﻠﻢ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﻮﺳﮑﮭﺎﺋﮯ ﮔﺎ ﺍﺱ ﭘﺮ ﻋﻤﻞ ﮐﯿﺎ ﺟﺎﺋﮯ ﯾﺎ ﻧﮧ ﮐﯿﺎﺟﺎﺋﮯ ﺗﻮﻭﮦ ﺗﯿﺮﮮ ﻟﯿﮯ ﮨﺰﺍﺭ ﺭﮐﻌﺖ ﻣﻘﺒﻮﻝ ﻧﻔﻠﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﺳﮯ ﺑﮩﺘﺮ ﮨﮯ۔
‏( ﺍﻟﺪﯾﻠﻤﯽ ﻋﻦ ﺍﺑﯽ ﺫﺭ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﻋﻨﮧ ‏)
۳۳۔ ﺟﺲ ﻧﮯ ﺩﻭﺣﺪﯾﺜﯿﮟ ﺳﯿﮑﮭﯿﮟ ﺗﻮ ﻭﮦ ﻧﻔﻊ ﺩﯾﺘﺎ ﮨﮯ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺫﺭﯾﻌﮯ ﺍﭘﻨﯽ ﺟﺎﻥ ﮐﻮ ﯾﺎﻭﮦ ﺍﭘﻨﮯ ﺳﻮﺍ ﮐﻮ ﺩﻭ ﺣﺪﯾﺜﯿﮟ ﺳﮑﮭﺎﺗﺎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﻭﮦ ﺍﺱ ﺳﮯ ﻓﺎﺋﺪﮦ ﺍﭨﮭﺎﺗﺎ ﮨﮯ ﺗﻮ ﯾﮧ ﺍﺱ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﺳﺎﭨﮫ ﺳﺎﻝ ﮐﯽ ﻋﺒﺎﺩﺕ ﺳﮯ ﺑﮩﺘﺮ ﮨﮯ۔
‏( ﺍﻟﺪﯾﻠﻤﯽ ﻋﻦ ﺍﻟﺒﺮﺍﺀ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﻋﻨﮧ ‏)
۳۴۔ ﺟﺲ ﺷﺨﺺ ﻧﮯ ﺍﯾﮏ ﮐﻠﻤﮧ ﯾﺎ ﺩﻭ ﺗﯿﻦ ﯾﺎ ﭼﺎﺭ ﯾﺎ ﭘﺎﻧﭻ ﮐﻠﻤﮯ ﺍﺱ ﭼﯿﺰ ﺳﮯ ﺳﯿﮑﮭﮯ ﺟﺴﮯ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺭﺳﻮﻝ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻧﮯ ﻓﺮﺽ ﮐﯿﺎ ﭘﮭﺮ ﺍﻥ ﮐﺎ ﻋﻠﻢ ﺭﮐﮭﺎ ﺍﻭﺭ ﺍﻧﮭﯿﮟ ﺳﮑﮭﺎﯾﺎ ﺗﻮ ﻭﮦ ﺟﻨﺖ ﻣﯿﮟ ﺩﺍﺧﻞ ﮨﻮﮔﺎ۔
‏( ﺍﺑﻦ ﺍﻟﻨﺠﺎﺭ ﻋﻦ ﺍﺑﯽ ﮨﺮﯾﺮﮦ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﻋﻨﮧ ‏)
۳۵۔ ﺗﻢ ﻋﻠﻢ ﺳﯿﮑﮭﻮ ﺍﻭﺭ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﻮ ﺳﮑﮭﺎﻭٔ ﺍﻭﺭ ﺗﻢ ﻓﺮﺍﺋﺾ ﺳﯿﮑﮭﻮ ﺍﻭﺭ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﻮ ﺳﮑﮭﺎﻭٔ ۔
‏( ﺍﻟﺪﺍﺭﻗﻄﻨﯽ ﻋﻦ ﺍﺑﯽ ﺳﻌﯿﺪ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﻋﻨﮧ ‏)
۳۶۔ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ ﮐﻮﺋﯽ ﺷﺨﺺ ﻣﮕﺮ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺩﺭﻭﺍﺯﮮ ﭘﺮ ﺩﻭ ﻓﺮﺷﺘﮯ ﮨﻮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﭘﺲ ﺟﺐ ﻭﮦ ﻧﮑﻠﺘﺎ ﮨﮯ ﺗﻮ ﻭﮦ ﺩﻭﻧﻮﮞ ﻓﺮﺷﺘﮯ ﮐﮩﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﺻﺒﺢ ﮐﺮ ﺍﺱ ﺣﺎﻝ ﻣﯿﮟ ﮐﮧ ﺗﻮ ﻋﺎﻟﻢ ﮨﻮ ﯾﺎ ﻣﺘﻌﻠﻢ ﺍﻭﺭ ﺗﻮ ﺗﯿﺴﺮﺍ ﻧﮧ ﮨﻮﻧﺎ۔
‏( ﺍﺑﻮﻧﻌﯿﻢ ﻋﻦ ﺍﺑﯽ ﮨﺮﯾﺮﮦ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﻋﻨﮧ ‏)
۳۷۔ ﺣﻀﺮﺕ ﻟﻘﻤﺎﻥ ﻧﮯ ﺍﭘﻨﮯ ﺑﯿﭩﮯ ﺳﮯ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ : ﺍﮮ ﻣﯿﺮﮮ ﭘﯿﺎﺭﮮ ﺑﯿﭩﮯ ! ﺗﻮ ﻋﻠﻤﺎﮐﯽ ﻣﺠﺎﻟﺲ ﮐﻮ ﻻﺯﻡ ﮐﺮ ﺍﻭﺭ ﺣﮑﻤﺎ ﮐﺎﮐﻼﻡ ﻏﻮﺭ ﺳﮯ ﺳﻦ ﮐﯿﻮﮞ ﮐﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﺰﻭﺟﻞ ﻣﺮﺩﮦ ﺩﻝ ﮐﻮ ﺣﻤﺖ ﮐﮯ ﻧﻮﺭ ﺳﮯ ﺯﻧﺪﮦ ﮐﺮﺗﺎ ﮨﮯ ﺟﯿﺴﮯ ﻣﺮﺩﮦ ﺯﻣﯿﻦ ﮐﻮ ﻣﻮﺳﻼﺩﮬﺎﺭ ﺑﺎﺭﺵ ﮐﮯ ﺫﺭﯾﻌﮯ ﺯﻧﺪﮦ ﮐﺮﺗﺎ ﮨﮯ ۔
‏( ﺍﻟﻄﺒﺮﺍﻧﯽ ﻓﯽ ﺍﻟﮑﺒﯿﺮ ﻓﯽ ﺍﻻٔﻣﺜﺎﻝ ﻋﻦ ﺍﺑﯽ ﺍﻣﺎﻣۃ ﻭ ﺳﻨﺪﮦ ﺿﻌﯿﻒ ‏)
۳۸۔ ﺑﮯ ﺷﮏ ﺍﻓﻀﻞ ﮨﺪﯾﮧ ﯾﺎ ﺍﻓﻀﻞ ﻋﻄﯿﮧ ﮐﻼﻡ ﺣﮑﻤﺖ ﮐﺎ ﮐﻠﻤﮧ ﮨﮯ ﺑﻨﺪﮦ ﺍﺳﮯ ﺳﻨﺘﺎ ﮨﮯ ﭘﮭﺮ ﺍﺳﮯ ﺳﯿﮑﮭﺘﺎ ﮨﮯ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺍﺳﮯ ﺍﭘﻨﮯ ﺑﮭﺎﺋﯽ ﮐﻮ ﺳﮑﮭﺎﺗﺎ ﮨﮯ ﺗﻮ ﯾﮧ ﺍﺱ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﺍﯾﮏ ﺳﺎﻝ ﮐﯽ ﻋﺒﺎﺩﺕ ﺳﮯ ﺑﮩﺘﺮ ﮨﮯ ۔
‏( ﺍﺑﻦ ﻋﺴﺎﮎ ﻋﻦ ﺍﻧﺲ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﻋﻨﮧ ‏)
۳۹۔ ﺣﮑﻤﺖ ﮐﯽ ﺑﺎﺕ ﺟﺴﮯ ﺁﺩﻣﯽ ﺳﻨﺘﺎ ﮨﮯ ﻭﮦ ﺍﺱ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﺍﯾﮏ ﺳﺎﻝ ﮐﯽ ﻋﺒﺎﺩﺕ ﺳﮯ ﺑﮩﺘﺮ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﻋﻠﻤﯽ ﻣﺬﺍﮐﺮﮦ ﮐﮯ ﻭﻗﺖ ﺍﯾﮏ ﺳﺎﻋﺖ ﺑﯿﭩﮭﻨﺎ ﺍﯾﮏ ﻏﻼﻡ ﺁﺯﺍﺩ ﮐﺮﻧﮯ ﺳﮯ ﺑﮩﺘﺮ ﮨﮯ ۔ ‏( ﺍﻟﺪﯾﻠﻤﯽ ﻋﻦ ﺍﺑﯽ ﮨﺮﯾﺮۃ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﻋﻨﮧ ‏)
۴۰۔ ﮨﺮ ﭼﯿﺰ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﺳﺘﻮﻥ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﺳﻼﻡ ﮐﺎ ﺳﺘﻮﻥ ﺩﯾﻦ ﻣﯿﮟ ﺗﻔﻘﮧ ‏( ﺳﻤﺠﮫ ‏) ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺿﺮﻭﺭ ﺍﯾﮏ ﻓﻘﯿﮧ
‏( ﺍﺣﮑﺎﻡِ ﺷﺮﻋﯿﮧ ﮐﺎ ﺗﻔﺼﯿﻠﯽ ﻋﻠﻢ ﺭﮐﮭﻨﮯ ﻭﺍﻻ ‏) ﺷﯿﻄﺎﻥ ﭘﺮ ﮨﺰﺍﺯﺭ ﻋﺎﺑﺪﻭﮞ ﺳﮯ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﺑﮭﺎﺭﯼ ﮨﮯ ۔
‏( ﺍﺑﻦ ﻋﺪﯼ ﻓﯽ ﺍﻟﮑﺎﻣﻞ ﻋﻦ ﺍﺑﯽ ﮨﺮﯾﺮۃ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﻋﻨﮧ ‏)
} ﮐﻨﺰﺍﻟﻌﻤﺎﻝ ﺟﻠﺪ ﺩﮨﻢ ﺳﮯ {


..:: Follow us on ::..

http://www.jamiaturraza.com/images/Facebook.jpg 

http://www.jamiaturraza.com/images/Twitter.jpg

0 comments:

Post a Comment